fredag 10 februari 2012

Pipa pirken

Kollade en filmsnutt härom kvällen om hur man kunde göra egna pirkar. Det var bara att åka och köpa en ordentlig lödkolv, lite tenn och mässningsplåt för att göra ett försök. Det visade sig vara mycket lättare än jag trodde! På bilden nedan är original pipa och min kopia. Ganska nöjd efter första försöket men kommer att byta ut öglorna mot något tunnare material i rostfritt. Testa själva att göra eran abborrkiller! Riktigt kul kvällsgöra..

pipa kopiapipa kopia1

3 kommentarer:

  1. Det där är ingen pipa, det är en pirk vid namn Blixten, finns att köpa här bla

    http://www.ofc.nu/vinterfiskesyrepumparskryllor-mm/pirkarrodingblanken-c-288-1.aspx

    SvaraRadera
  2. Det stod i alla fall PIPA på förpackning till denna jag kopierat som finns bl.a här ;o)

    http://www.ofc.nu/vertikal-pipa-sg-37-mm-p-1115-c-288.aspx

    Men det kan ju vara fel vad vet jag...

    SvaraRadera
  3. Hej! kan du länka den videon! är riktigt sugen på att testa att göra några egna pirkar jag med!

    Svara gärna på min mail:
    Albin.haggren@gmail.com

    Ha en go kväll!

    SvaraRadera