lördag 13 augusti 2011

Marks HFK´s Metetävling

I dag har jag varit på mete tävling i Seglora. Johan hade gjort ett bra jobb med att röja näckrosor och annan skit för att vi skulle kunna sitta på några bra platser. En eloge till Johan! Efter utlottning av platserna började alla fixa till sina spö, själv satsade jag på flöt mete denna gång så som de flesta gjorde. Till vänster om mig satt Johan Olausson och till höger metekungen Tony Göransson. Klockan började närma sig 12 slaget och när starten gick plumsade mäskbollarna tätt. Första timmen gav ett bra fiske men strax efter 13:00 dog det av helt och hållet… Mycket märkligt, knappt en fisk kom upp hos någon utav oss, bara någon enstaka. Vädret var ju jättebra så jag förstår inte riktigt vad som hände. Vet inte hur de andras mäsk var men själv hade jag inte så mycket mat i mitt så mätta kan de knappast ha blivit. Mäsket jag hade köpte jag på fiskevebben och detta har varit kanon vid andra fiskepass, inte minst när jag var med familjen på tävling och vi vann. Men det är ju som det är med fisket… Vissa dagar so vill de helt enkelt inte nappa oavsett vad man gör. Efter invägning så slutade det med att Tony kom på första plats, Johan på andra, Kari Salonen på tredje och jag på en sketen fjärde plats! REVANCH!!! Övriga medlemmars placering kommer jag inte riktigt ihåg men de kommer att läggas ut på klubben hemsida: http://web.comhem.se/markshfk/

Tyvärr inga bilder från tävlingen då sådant inte hinns med om man ska fokusera sig på att fiska. Tills vidare… SKITFISKE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar