torsdag 9 juni 2011

Nytt PB igen :O)

I morse begav jag mig till en Sutar-sjö för att se om de var på hugget. Dagen bjöd på riktigt skitväder men det var det värt! Direkt när jag satt mig på plats började det cirkulera några riktigt stora Sutare runt mäskplatsen, gissningsvis närmare 3kg! Omgående började det pilla i spötoppen och jag gjorde mothugg men inte var det någon sutare, de var en fin Mört på 320g som gav mig 12P i Marks HFK´s tävling Kungsfiskaren, skickade in den direkt och då tog batterihelvetet slut i telefonen jag tänkt fota med!!. Kul bonusfisk som efter en stunds fiske fick sällskap i tävlingen med en ännu större Mört på 410g /12P. Denna morgon började ju riktigt bra med 2st 12P fiskar fast fel art iofs. Efter mörtarna verkade det dö av helt och hållet så jag tog lite fika i stolen där jag satt. Två timmar senare small det till i spö-stället och efter lite panik i kaoset greppade jag rätt spö och gjorde mothugg, Yeeees!!!! Nu jävlar skrek jag för mig själv! Detta MÅSTE vara en Sutare, sån jäkla rusning har jag aldrig vart med om vid ett feedermete! Vet inte hur många ggr den försökte ta sig in i vassen 5m bort från mig. Svårt att uppskatta tiden men det tog nog ca 1 vecka att trötta ut den :) nja kanske inte men det kändes som en evighet! Väl uppe i håven kunde jag slappna av och skakade som ett asplöv. Vågen visade underbara 2610g / 12P. Måttstock hade jag glömt trött som jag var på morgonen men ritade ett streck på armen och mätte hemma till ca 55cm. Foto blev det inget, skit tråkigt då detta var min första riktiga sutare, har bara fått små halvkilos sutare tidigare. I fortsättningen kommer jag alltid ha full laddad telefon!!  Efter denna underbara fångst satt jag en timma till men inte minsta lilla pill jag kände så jag åkte hem och bytte utrustning till mörtmete inför kommande Gös/Abborrmeten och laddade telefonen en liten stund före jag åkte om i fall att jag skulle få någon fin bonusfisk. Tog upp 10-15 fina mörtar som ska sumpas på lämplig plats ikväll, en Brax på ca: 2kg satte stopp för mörtmetet då linan brast under drillningen. Roade mig med att dumpa resterande mäsk intill bryggan för att se om den drog till sig någon fisk och jädrar i min låda vad fort mörtarna kom! Ca: 1 minut efter att jag dumpat mäsket tog jag ett foto med min ny laddade mobil på mäskplatsen! mäsk

Ursäkta ur rõten kvalité på bilden!  Skitfiske på er därute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar