söndag 1 maj 2011

Nytt BP på Braxen

Ikväll tog jag en snabbsväng till ett nytt Braxenställe för att pröva en annan typ av mask. Vi första utkastet fick jag napp direkt när jag la spöt i hållaren så den missade jag, hade ett par tre hugg efter detta som jag missade och kortade därefter ned tafsen till 15cm efter feedern. Kastade ut och det verkade dött men efter 15minuter högg det ordentligt och jag krokade fisken, efter en trevlig och nervös tung kamp med fisken fick den syna håven från insidan. Vågen visade 3980g och mätte 65cm! Äääääntligen!! Nytt PB och efter en kik på klubbsidan så visade det sig att det var ett nytt klubbrekord med 3hg marginal..Braxen 3980g 65cm

Rund och fin precis som jag själv :)  Mäsket jag använde finns att köpa på Fiskevebben, 69:-  för en påse. Efter denna fina Braxen landade jag en gädda på ca 1,5kg som fick smak för masken på kroken.gädda Kände mig ganska nöjd och skakig efter denna underbara Braxen så jag begav mig hemåt men kommer att göra ett återbesök så fort jag fått mina spön jag beställt på Fiskevebben. Mäska lugnt……

2 kommentarer:

  1. snygg fångst =)

    men en fråga vad har hänt med gäddorna? jag har virit ute nu å jerkat , spinfiskat å gäddmetat men det e DÖTT... e det för kallt än eller e det lek nu? eller har dom inte lekt? har du nåt förslag på nån ok gäddsjö?

    Mvh Danne

    SvaraRadera
  2. Det är nog leken som gör dem svårfångade bara..

    SvaraRadera