söndag 22 maj 2011

Ny båt äntligen.

Nu har jag bytt ut min gamle trotjänare mot en Vator 15 DL –85 med en Evinrude 70hk –92 med trim/tillt. Håller på för fullt med att polera upp älsklingen och montera ekolod och annat som hör fisket till.

Vator 15DL

Idag var jag ute på premiärturen som inte blev riktigt som jag tänkt mig. Lad i vid Mos strand och körde ut 100 meter och där tvärdog den och var omöjlig att få igång igen så det var till att ta det lilla lugna tills jag drev iland och vadade till baka till rampen 6-700meter bort. Upp med stumpan på trailern igen och vad får jag se!!! Bränsle slangen hade lossnat!! Satte tillbaka den och sedan räckte det att nudda starten så spann hon som en puma igen. Mycket svordomar och slit för ingenting men nu lär jag se till att den sitter i fortsättningen. För hoppningsvis är det bättre väder imorgon så jag kan ta med familjen på en tur på sjön igen. Men först blir det nog en vända till Fiskevebben för att inhandla en bra hög med spö hållare.   Syns på sjön!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar