måndag 30 maj 2011

JAAAA!!!!!!

Gös 7.0kg 88cm

Där satt den!!! Första kastet med drop-shot på ett grund i en av marks sjöar. Min första godkända Gös väger 7.0kg exakt!! Underbart!!!!!!!!!!

Det började med att jag skulle åka ut själv en sväng och meta mest för att få testa min nya båt. Pratade med Niklas om det och han kunde naturligtvis inte låta bli att följa med och testa lite Gös/Abborrmete.

När båten väl var i sjön ankrade vi upp vid ett ställe där det tidigare kommit upp fin Gös, efter en liten stund var Niklas ena flöte borta så han gjorde mothugg och efter en liten lätt men kul fight så landade han en gädda runt kilot. Efter att fått iordning på prylarna igen tog det inte lång stund innan samma flöte dök ytterligare en gång och även denna gång var det en gädda som fick smak för Niklas bete. niklas landar gädda

Vi fick nog av Gäddorna så vi drog vidare till ett annat ställe som verkade hett, På plats cirkulerade vi runt lite och spanade på ekolodet och fick se en hel del bytesfisk och någon stor båge så vi ankrade upp här och lade ut våra meten. Några försiktiga pill på norsen märktes men inget “hugg”, Blev lite rastlös så jag tog drop-shot spö´t och kastade ut mot ett grundområde, lät tacklet sjunka till botten och började försiktigt sträcka upp linan men det tog emot direkt så jag ryckte till för att komma loss ur “sjögräset” som plötsligt tog lina och jag kände inte igen denna känslan riktigt så tankarna började direkt om en Gös! Niklas såg på mitt spö´att det var en någorlunda tung fisk så han greppade håven och var beredd på vad det nu var som satt på kroken. Ett par meter under ytan ser jag ett underbart guldgnistrande sken, EN GÖÖÖSSS!!!! Efter några fruktansvärda sekunder så låg Gösen i håven och den såg t att vara riktigt tung och fet. För säkerhets skull vägde vi den med två olika vågar och båda visade precis 7.0Kg. En underbar känsla jag aldrig kommer att glömma! Min första godkända Gös,Klubbrekord,Pb,Reg Gös och första fisken i min nya båt! Det blev några fina Abborar senare på kvällen innan vi begav oss hemåt för denna kväll. Förhoppningsvis gör jag ett återbesök inom kort.  Ut och jigga med er tills vidare….

Gösmun

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Riktigt snygg fisk.
    Stort grattis.
    Mvh nadj.

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin fisk, grattis!

    SvaraRadera