fredag 6 maj 2011

Förmiddagspass

Idag har jag suttit vid mitt Braxenställe från tidig morgon till middagstid och metat Braxen. Bubblade ganska friskt lite varstans när jag kom fram.Braxbubbel

Efter att ha plockat upp all utrustning och fyllt feedrarna med mäsk och mask/majs på kroken slängde jag ut  och spände upp linan och satte mig gott i stolen. Efter 30 minuter fick jag slaklina på ett av de tre spöna, jag greppade spö´t och gjorde ett lätt mothugg och kände en underbar tyngd i spö´t. Landad, vägd, uppmätt & fotad så var det en Brax på 2120g / 55cm. Jag fick den på ett utav de nya spöna och det var riktigt kul att drilla fisk på dem! Kändes som spö´t kan vara riktigt bra till grov fisk då det var riktigt skönt böj i hela spöt. Spö´t heter Extra Flexx Feeder 10f och finns att köpa på FISKEVEBBEN2120g 55cm Hade på ytterligare två Braxnar som jag tappade och troligtvis en sutare som gjorde en hiskelig rusning på en boltrigg agnad med räka, Fastnade i en massa skit på botten så istället fick jag upp skogspinne modell slambrunn på ca ½ kg / 80cm. Kanske inget man skickar till fiskeligan….  NU verkar de vara väldigt nära lek så vi får se om jag hinner med ett pass till innan dess. Skitfiske!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar