fredag 1 april 2011

Sportfiskemässan

Kl. 07:30 i morse tog jag en promenad bort till grannen Hans Sörling och hoppade i hans bil för att sedan hämta upp Niklas Karlsson i Örby.

 karlssonSörling

Samlade i bilen åkte vi mot Jönköping för att gå på årets sportfiskemässa, väl i Jönköping var vi en timma för tidiga så vi drog in till staden och satte oss på ett fik tog en kaffe med tillbehör. Efter att ha sölat i sig semla med grädde upp runt öronen och salladsblad uppskruvade i näsan så begav vi oss till mässhallen. Sörling kollade vadare och Niklas köpte några teplattade blybetar med lite färg på för havsöringsfisket. Själv kikade jag runt efter ett nytt vertikalspö och bestämde mig tillslut för att köpa ett BFT Valker Vertikal med en BFT strike 6000L rulle och på köpet fick jag en rulle Berkley fireline.

bft spö bft strike 6000LHela kalaset gick på 999:- så jag är nöjd med mitt köp och väntar nu på att få komma ut och testa prylarna.

Men nu är det havsöringsfiske som ligger på tur och imorgon drar jag Niklas & Hans till kusten för att jag dessa prickiga skönheter. Rapport kommer…..

2 kommentarer:

  1. Funderar på att köpa ett liknande set: http://www.olssonsfiske.se/bft-vertikal-setstrike-6000l-p-19051-c-682.aspx

    Är du nöjd med ditt? Skulle vara tacksamt att höra lite vad du tyckte om det generellt.

    SvaraRadera
  2. Tycker det känns som ett riktigt bra set men jag har ju inte provat det ännu då gösen är fredad just nu.. Har beställt en Berkley wiplash 0.06 till detta set för bästa känsla :o)

    SvaraRadera