lördag 30 april 2011

Morgonpass

04:30 i morse begav jag mig till ett ställe där jag brukar meta Braxen. DSC_0028Hade bestämt träff med Landslagsmetaren Claes Hedström för att visa lite för honom okända vatten. När jag väl fått ut mitt spö (ja jag har bara ett just nu då mitt andra small av senaste passet) och slängt i några kilo mäsk på tilltänkta platsen så dröjde det inte länge förrän en annan fiske kompis Daniel Björklund kom till platsen för att testa morgonfisket. Efter ett par timmars fiske hade mi haft ett par små pill men ingen fisk som vill ta ordentligt. Claes kom till platsen och när han öppnade sina mäskpåsar luktade det helt underbart, Sensas ska det tydligen vara för Claes var den enda som fick ett ordentligt hugg under denna morgon men oturligt nog så fastnade feedern mellan ett par stenar så fisken var omöjlig att få in i håven. Detta elände har inträffat tv ggr nu så i fortsättningen kommer jag att fästa feedern med ett gummiband som att går att slita av så att man på så sätt slipper  förlora fisken, en feeder är ju inte hela världen att bli av med men fisken kan ju vara den där drömfisken man bara får på kroken en gång så valet blir inte så svårt. Tar nya tag det närmaste och hoppas kunna lägga ut lite bilder på fisk i nästa rapport! Skitfiske!DSC_0031

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar