torsdag 14 april 2011

Havsöringsfiske

Efter jobbet idag drog jag och Niklas Karlsson till kusten för att fiske öring. Efter en del klättrande och traskande bland blå och vitsippor kom vi fram till ett ställe där vi aldrig vart förut. Denna gången hade jag även med mig flötmete som fick ligga i under tiden som vi spinnfiskade. Efter denna dag kan jag med säkerhet konstatera att ABU Zigge i de flesta färger funkar INTE i detta område! Niklas körde med en känd variant av kustvobbler och så fort jag i min frustration bytte färg på min zigge eller upphängarfluga så tjoade Niklas med ett hånfullt flin i trynet. Hugg efter hugg resulterade i att Niklas efter denna dag hade landat 7 öringar och tappat ca: 8-9st varav en runt 2kg. I fortsättningen blir det inget havsöringsfiske utan att ha med ett brett sortiment av de vobbler Niklas körde med! Nedan lite bilder från kvällens fiske…..

DSC_0011DSC_0014DSC_0019DSC_0021DSC_0023DSC_0024 

Grattis Niklas till alla fina Öringar du tog! På lördag åker jag till Fiskevebben och handlar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar