lördag 9 april 2011

Havsöringsfiske

I morse steg jag och Niklas upp vid femsnåret och Niklas hämtade mig strax före 06:00, vi begav oss till ett för mig nytt ställe för att fiska havsöring. en underbar morgon för detta fiske och humöret på topp. soluppgång

Tyvärr var inte fiskarnas humör lika gott denna dag. två hugg och ett följe var vad denna dagen bjöd på, fiskade mest spin denna dag då flugfisket bara jävlades denna gång som det kan få för sig att göra emellanåt. Karlsson hade första hugget för dagen och jag fick det andra och efter det hade Niklas en efterföljare som vände i rena förskräckelsen när han fick se Niklas på strandkanten :O)DSC_0041

Denna dag bjöd på en del upplevelser i buskagen och jag fick erfara att filtsula och mossbeklädda berg är ingen bra kombination. Varför gå på en stensatt stig när man kan krångla sig igenom det snårigaste elände man kan hitta på en halv mils kuststräcka? Men det var det värt för många fina heta platser hittade vi som vi kommer att återbesöka med all säkerhet.höfiske

Nästa gång ska jag testa att meta upp de rackarna så nu har jag varit på Fiskevebben och inhandlat lite flöte och Gamakatzu krok för detta. Förhoppningsvis blir det en tur efter jobbet på Torsdag! Rapport kommer……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar