lördag 15 januari 2011

Pimpeltävling

Idag har jag varit med på klubbens första pimpeltävling. Kl: 08:00 i morse begav jag mig till Seatons kulle där vi skulle  utgå. Vägen var var inte plogad men det gick  bra hela vägen fram till parkeringen, på parkeringen skulle jag räta upp bilen och givetvis så körde jag fast! Som tur var kom en klubbmedlem med en jeep som kunde dra loss mig. Uppvärmd och klar efter att ha krälat under bilen med snöskyffel så var det dags att bege sig ut på sjön och som vanligt korkad som man är så ska man så långt bort som det bara går så jag gick tvärs över sjön tillsammans med klubbkamraten Henrik. efter ca 2,5km traskande i blötsnö i bitvis dubbelis så var vi framme vid vår planerade fiskeplats. första hålet gav hugg direkt och förväntningarna steg direkt till de grå molnen ovanför.IMG_0416 copy Men efter en stund så började det kännas som att fiska hemma i badkaret. Vart fan är fisken???IMG_0417 Detta var den trögaste dagen i år och självklart ska den infalla på en tävling. Tröttnade när det var en timma kvar på tävlingen och begav mig till till vassen där vi gick på sjön och vad händer där då? Jo första hålet jag borrar och släpper ned pilken i verkar var en samlingsplats för hela sjöns abborrar! Det är ju faaan tänker jag för mig själv! Hinner dra 10 talet abborrar innan det är dags för invägning. Vet ej i nuläget vilken placering jag fick men troligtvis 4é plats med ynka 730g. Hade jag gett fan i att gå totalt 7,7 kilometer denna dag och istället stannat där jag gick på så hade troligtvis resultatet blivit något helt annat. Men nu vet jag i alla fall vart jag ska gå nästa fiskepass!  10 meter från land!!! Den sedvanliga korven efter tävlingen satt fint i kistan efter denna dag, Tack herr ordförande & Kassör för detta!IMG_0421

Nästa fiskepass är planerat till Fredag. Rapport kommer liksom fullständiga resultat efter denna tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar