lördag 29 januari 2011

Marks HFK´S klubbmästerskap är nu avgjort!

Sent igår kväll avslöjades på vilken sjö det tredje och sista km´t skulle hållas, För mig var det en helt okänd sjö så det blev till att rota fram en djupkarta över Stora Öresjön i Ubbhult och smida hänsynslösa planer inför morgondagen.ST Öresjön,rolfsån

När klockan ringde på morgonen var det full fart, i med lite mat i magen och en macka i skryllan tillsammans med lite annan energi sedan var det dags att möta upp vid Sahara i vanlig ordning för att sedan dra oss mot fiskeplatsen. Idag var det mycket som stod på spel! Vi var ca: 5-6 stycken fiskare som kunde ta titeln som Klubbmästare i pimpel 2011 så nu gällde det att ha ordning på prylarna och ta vara på varje sekund. När jag kommit fram till min tilltänkta fiskeplats på sjön så visade det sig att jag börjat dagen med att tappa min maggotburk som man sätter med en resor runt benet för att slippa fippla med burkar under tävlingen, men som tur var hade jag köpt två burkar så jag klarade mig bra utan den. Dagen gav periodvis ett riktigt bra fiske med aggressiva abborrar med fenorna utspända till sitt försvar innan de fick nacken avbruten. Fått frågan utav en del tidigare om varför jag har så många spö med mig. NEDAN SER NI ETT SVAR PÅ DETTA! Gå aldrig ut på isen med ETT spö, minst tre fyra stycken gärna med olika färger på kroken så att du snabbt kan pröva dig fram till det bästa för dagen. Idag var det grön/gul/röd agnad med bloodworms som var helt klart bäst enligt mig.trassel

Under dagens fiske kändes det redan tidigt att detta kunde bli riktigt bra men vågade ändå inte hoppas på för mycket då många duktiga fiskare var ute på isen denna dag, när det var en timme kvar på tävlingen gick jag vidare till en plats där en annan fiskare signalerade fisk genom att vifta med armarna som en väderkvarn He he.. På vägen till platsen fick jag syn på min maggotburk jag tappat så den plockade jag upp och fäste runt benet. Någon “kamrat” före mig hade tydligen sett den och plockat ur alla mina pigga maggot´s men som sagt så hade jag ju fler. Efter en stunds bra fiske på på denna plats small skottet och tävlingen var över! På väg mot invägningen började diskussionerna om möjliga vinnare, när vi närmar oss invägningen ser vi några utav de möjliga vinnarna hälla upp sin fisk i påsarna för invägning och för mig själv tänker jag YES!! jag har nog mer än de andra och mycket riktigt visar det sig att jag tar hem vinsten med ca 500g marginal och samtidigt blir Marks hfk´s  Senior klubbmästare i pimpel 2011!! Riktigt jävla kul och sitter i skrivade stund och firar med en Glenmorangie Original 10År.glenmorangie original 10

Extra kul när jag inte tidigare varit i närheten av en vinst och nu ta två segrar på raken! Fiske är en underbar hobby som bjuder på överraskningar när man minst anar det. Nu är det bara att ladda för årets tre-kamp så vi i klubben tillsammans tar hem den vinsten! Skitfiske på er tillsvidare…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar