onsdag 19 januari 2011

Äckligt vasst isborr!!

I Fredags eftermiddag skickade jag iväg min borrkrona till SLIPERIET.SE för det blev riktigt kasst efter en färd nedför källartrappan i betong. Idag när jag kollade posten så låg där en nyslipad borrkrona väl paketerad och med varningstexten:

VARNING! De nyslipade skären är mycket vassa. Ta därför inte bort skyddstejpen innan du monterat skären/kronan på isborren!

Men nyfiken som jag var på slipningen flängde jag bort tejpen direkt. Jag kan säga att varningen är verkligen befogad, jag var i dagarna och kände på en ny krona och om jag jämför med min nyslipade så är en ny krona som min gamla slöa! När jag kände med tumnageln på en ny krona så greppade det naturligtvis direkt ooohh vad vasst tänkte jag men vad jag ska säga nu vet jag inte, eggen på min krona greppar nu tag i huden om man jääääkligt försiktigt drar fingret över eggen. Tror faktiskt att ett rakblad är slöare, Kunde aldrig tro att det kunde bli såååå jäkla vasst!

Kan verkligen rekommendera SLIPERIET.SE  klicka bara på länken till höger så kommer ni till deras sida med priser och allt ni behöver veta.  TACK  DAN WELÉN FÖR ETT RIKTIGT BRA JOBB!!

2 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att få gott omdöme på mina slipningar. Tack så mycket, din sida/blogg har gett drygt 20 st besökare på min hemsida.
    Danne W

    SvaraRadera
  2. Det var ju trevligt att det gav lite besökare! Själv kommer jag att skicka dig ytterligare en krona som jag vill ha lite brantare vinkel på för att ha på tävlingarna. Tack ännu en gång! Det är som att borra i smält smör

    SvaraRadera