måndag 15 november 2010

DropShot

DropShotFiskevebben

Idag var jag på Fiskevebben för att kolla in vad de hade hemma för DropShot fisket. Jigg hade de hemma och de såg riktigt fina ut,Sänken är på ingång. Jigg finns i alla möjliga varianter men de på bilden ovan tyckte jag verkade mest intressant, de verkade ligga i någon slags marinad och är av märket Balzer som kommer från Tyskland vilket inte bör vara någon nackdel då de var före oss med detta fiske. Själv är jag ny på detta fisket och har bara testat detta en gång och det kändes riktigt riktigt bra och kul. Så fort Fiskevebben får hem dessa sänken kommer jag att knyta några DropShot tackel och ge mig ut för att testa detta på allvar! Har även funderingar på att testa detta i en variant i pimpelhålet till vintern. Jag har säkra källor som visat att detta fisket även är helt suveränt på Gösen när den är trög! Även Regnbågen har blivit lurad på detta tackel så det är troligen bara fantasin som sätter gränserna för detta fisket, UT OCH TESTA!!!

 Ps. Hittar du inte vad du söker på Fiskevebben så var inte rädd för att fråga personalen! De kan ta hem det mesta och handlar inte bara utav Fladen som många fått om bakfoten. De har de flesta leverantörerna på menyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar