söndag 29 augusti 2010

Marks HFK´s första mete tävling är avgjord!

 

Idag avgjordes klubbens första mete tävling i St.Galtasjön.DSC_8042

Fiskevebben var sponsor för denna tävling. Keepnet kunde köpas till en billig penning och alla deltagare köpte detta vilket ledde till att all fiske återutsattes efter vägning vid tävlingens slut.

DSC_8046

Det var mest Mört som kom upp men även någon enstaka liten Abborre fick simma runt i keepneten som levererats av Fiskevebben. Själv fiskade jag enbart med utrustning från Fiskevebben och det ledde till en fjärdeplats denna gång, oturligt nog verkade jag och Kent ha fått de sämre platserna på udden då de som satt innanför udden verkade vräka upp mört för glatta livet. På bilden nedan syns Per Haggren i full gång med mörtmetet.DSC_8041

En annan kille som fick en bra plats, metesektionens överste president Johan Olausson på bilden nedan.DSC_8043

Bredvid mig satt klubbens kassör Kent Nydén och drog minst lika lite fisk som mig. På bilden står han om drömmer om en Abborre på över kilot eller hur det nu var han sa  :o)DSC_8044

Ytterligare en medlem i klubben var Kari Salonen men han lyckades jag inte få med på bild, enda spåret var några ringar på vattnet.DSC_8047

Ja här står vi! Klubbens stoltheter inom metet!DSC_8048

Kent Nydén, Johan Olausson, Per Haggren,Kari Salonen & jag själv.

 

RESULTAT

 

1

Johan Olausson 3280g

2

Per Haggren 3180g

3

Kari Salonen 1660g

4

Patrik Rydström 680g

5

Kent Nydén 660g

Ett Stort tack från Marks Hfk till Fiskevebben för denna gång och hoppas på fortsatt samarbete.Fiskevebben_logga

Ps: Resultatsiffror kommer senare…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar