onsdag 30 juni 2010

Rullande sutare

Åkte igår till en sjö som jag tidigare bara vinterfiskat på en gång för ett par år sedan, Var lite skeptisk på väg dit då jag tidigare tyckte att det bara var en stendöd översvämning! Väl på plats sköts det ut 5-6 bollar av Traper  karpiowate grundmäsk som jag köpte på Fiskevebben och som jag blandat i lite majs i för att hålla sutarna på plats. Mäsket fick ligga och dra till sig Sutarna medans vi riggade spö och allt annat. När vi väl kastat ut våra bottenmeten började vi se Sutaren rulla i ytan runt om mäskplatsen, I samma stund ändrade jag inställning helt om denna sjö! Sutarna verkade var lite överalt och de verkade vara ganska rejäla bitar. Började komma lite försiktiga småpill på våra tre spö men inget riktigt hugg, Förklaringen verkade vara de kolsvarta molnen och blixtarna som närmade oss från söder och det dröjde inte många minuter innan vi hade eländet ovanför oss och våra rullförsedda åskledare. Efter diverse svordomar över vädret så var det bara att pack ihop igen för sjön dog av fullständigt när detta väder kom in över oss. Lite tråkig när det var så gott om fina sutare där men ett återbesök lär komma under semestern! Fick i alla fall bekräftat att det var ett riktigt bra mäsk för sutaren!    TRAPER       KARPIOWATE  var namnet på detta och du hittar det på fiskevebben.

SKITFISKE!Sutarmete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar