söndag 20 juni 2010

ÖresjöGösen 2010

 

Marks HFK arrangerade under lördagen fjärde upplagan av Öresjögösen i samarbete med Öresjöarnas FVOF och Hanatorps camping.89 deltagare kom till start, det fiskades från kl.17-23 därefter hade man en ½ timma på sig till invägning.Trots bra väder utan regn var gösarna svårflirtade denna dag.

Resultat.

1 Marcus Gustavsson Borås 2850g
2 Sofie Hildingsson Linköping 1880g
3 Peter Brännvall Kinna 1620g
4 Torbjörn Magné Rydal 1310g
5 P-O Evertsson Skephult 1220g
6 Anders Bengtsson Skene 1000g
7 Andreas Bengtsson Holsjunga 1000g
8 Bengt Thorén Skene 970g
9 Ted Karlsson Borås 740g

Båtarna har börjat strömma in..Båtiläggning

Startskottet har gått !startskottet

Här smider två kända fisketeam sina planer och väntar lugnt tills de andra gasglada båtarna gett sig av. Outfishing.se & ToK Fishing teamOutfishing & ToK

Fiskevebbens Jan Felten letar gös..fiskevebben

Tävlingen börjar närma sig sitt slut och jag har endast fått en litet gösyngel på 20cm! Riktigt jäkla illa! Verkade bli lite kallt mot kvällningen men som tur var så var jag förberedd med de nya kläderna från fiskevebben så jag frös inte et smack trots att jag bara hade T-shirt under. Riktigt bra kläder!!slutet närmar sig

  Tobbe & Thorén väger in sina Gösar..tobbe&Thoren väger in

Detta var vad som kom upp under hela kvällen! Den största vägde endast 2850g, Öresjön verkar inte vara någon bra Gös-sjö eller skulle man kanske väntat med tävlingen några år så Gösen hunnit ta sig ordentligt? gösarna

Här är de tre ! Namn har jag ingen aning så det får jag återkomma med.vinnarna

Tack till alla sponsorer och Öresjöarnas FVOF,Hanatorp´s camping & Marks HFK för en trots dåligt fiske trevlig och rolig tävling! Nästa år blir nog riktigt bra. /Skitfiske på er alla!

1 kommentar:

  1. Hoppas det är lungt att vi lånade bilden på pristagarna till vår blog. http://www.teambrannvall.blogspot.com/

    Mvh Peter som vann tredjepris.

    SvaraRadera