torsdag 17 juni 2010

Nya kläder från fiskevebben idag!!

Idag var jag och hämtade mina nya fiskekläder på fiskevebben! Riktigt snygga faktiskt och bekväma. Det klart bästa är ju att de är 100% vind/vattentäta så nu kan det bli vilket jädra väder det vill utan att man behöver ställa in fisket. Förra gången jag var med på Öresjögösen hade jag behövt snorkel med där jag satt i Shorts och T-shirt och himlen öppnade sig fullständigt! Funderar på att sätta på bloggadressen på ryggen med, alltid kul med nya bloggläsare. När jag ändå var där så beställde jag en ny håv efter att min andra knäcktes! Den nya blir även den en fladen håv med en teleskopisk längd på 270cm, Gött med lite längd när man balanserar runt i gungfly´n. 349:- spänn för en lång och bred håv!! Någon som kan hitta en billigare?? Nä knappast i den kvalitén fladen har numera.

Jackan Grön/svart med luva och diverse fickor samt en “vante” att dra över händerna vid kallt väder.fladenjacka

Byxor med hängslen och benfickor m.m.fladenbyxaEtt par T-Shirt´s följde med såklart :o)vebben t shirt More rain no pain!

Skitfiske på er alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar