lördag 6 mars 2010

Km i pimpel på Rammsjön idag!

P3060379

Piff & Puff gillade inte sjön och trodde att där inte fanns någon fisk alls och åkte hem efter någon timma, Vi andra kämpade på och fisk fick vi även om det inte var några mängder men sämre sjöar har man ju definitivt varit på. Några rejäla klunsar petade på några deltagares pilkar men de kom inte upp tyvärr. Största fick nog Henrik på 3,9hg. Mycket smått var det men de räknas ju de med, själv började jag riktigt uselt och fick en i pilkstorlek de första timmarna varefter jag började irra runt på sjön för att söka upp dem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hittade ett hål där jag fick upp 12 små yngel, drog vidare mot en annan liten vik  som såg ut att vara lite djupare och där var det riktigt bra. Av mina 1390g så tog jag nog 1000g i ett och samma hål i denna vik. OLYMPUS DIGITAL CAMERA           Ruskigt fint  väder hade vi och isen var den tjockaste denna säsong, ca: 60-70cm tjock var den så många trötta axlar och armar var det i målgången. Äntligen kom jag på pallen för första gången  i Marks HFK´s km i pimpel, 2á blev jag och det är jag nöjd med! OLYMPUS DIGITAL CAMERA           OLYMPUS DIGITAL CAMERA         OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Ett tack till alla som höll i tävlingen och en extra klapp på axeln för Kent Nydén som såg till att korven var varm vid tävlingens slut. Nästa helg blir det trekamp mot Ls & Pelikanen och det ska bli riktigt kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar