lördag 23 januari 2010

KM 2



















Idag var jag med Marks HFK på 2á KM i pimmpel på Västra Öresjön.
Utgång var från Seatons kulle och jag traskade iväg till vad jag kallar det Måsön,
Borrade ett tiotal hål runt ön på ca: 7-8 meters djup och drog upp ett gäng lite större än en 5cm pilk.
Tänkte att det här går ju fan inte! så jag gick lite längre in mot land vid en vass och gjorde några hål men där var det lika smått och trögt.
Började känna frustrationen närma sig och kom att tänka på det sista hålet på Fävren som jag desperat gjorde i målgången och gick bort till starten vid Seatons kulle.
Första hålet borrades och ned med pilken pratade lite i hålet och kallade på dem,PANG!! Där satt den första av sju fina matabborrar. Alla sju i samma hål på några sekunder, Lintrassel kom som ett brev på posten! Fan Fan Fan Helvete och satans skit detta får inte hända nuuuuu!!! Fick upp trasslet till slut och ned med pilken men då var de borta SUCK!! Efter detta var det heldött en timma innan jag fick någon enstaka liten fisk i storlek med en microbalansare.


Fiskekamraten Tommy hade även han ett "ganska" trögt fiske så han gick i land och startade upp köket så att korven skulle vara varm lagom till tävlingens slut. Kom tillbaka för en stunds fiske medans korven värmdes på och drog upp en hel hög med fisk under tiden! Ha ha ha NOT!!
Ett stort tack till Tommy som fixade så att korven var perfekt till tävlingens slut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar