lördag 9 januari 2010

1á Km i pimpel


Jaha då var det avgjort! Vårt första KM i pimpel gick på öresjön. Dagen började inte alls som det var tänkt. Hoppade i bilen ovanligt morgonpigg kör iväg på gatan och då tvärdör bilen efter 50 m!! Som tur är så bor vår kassör inte så långt från mig så han var vänlig nog att låta mig följa med i hans bil. Väl framme vid öresjön frös jag redan innan start, det var ju trotts allt 23 grader på morgonen. Tänkte att här måste jag få upp värmen så efter en stunds funderingar så begav jag mig rätt över sjön från hanatorp till Sandvik, blev ganska svettigt med 20cm snö på isen. Väl framme han jag med en kopp kaffe innan startskottet gick av. Fiskade mig tillbaks till hanatorp längs hela strandlinjen vilket blev precis lagom tills tävlingen var slut. ca: 8km fiskesträcka blev det och endast 760g totalt. Riktigt uselt! Mer frustrerande var att se Mattias komma från det ställe jag först tänkt mig och än mer när han väger sin fångst till 3,5 kg !! Nästa gång skiter jag i allt och går dit jag tänkt från början.


Väl framme vid målgången så var det korv som väntade i sedvanlig ordning.
Tack alla fiskekamrater för en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar