onsdag 3 juni 2009

Stockasjöarna

Jaha då var man tillbaka vid stockasjöarna igen! Jag har tappat räkning för länge sedan på hur många gånger jag varit där och inte en endaste fisk jag fått i sjöarna. Bakom flötet som man är så åker man ändå dit med stort hopp om att få en fisk. Men denna gången är det på helt andra villkor, jag har alla andra gånger kört bottenmete och spinnfiske men nu har jag avancerat och blivit biten av flugfisket så denna gången kändes det som att lyckan skulle infinna sig. Klubben har denna dag ordnat fiske för oss medlemmar så för att få en bra plats var jag där en timma före alla andra, slängde fort ihop prylarna och knöt på en egen ruskigt ful skapelse och spanade på ytan men inga vak syntes. ja ja tänkte jag de brukar ju gilla att gå undr näckrosorna så jag lägger väl flugan där då.. skickar ut flugan och den landar på ett blad så klart... tar in lina så den halkar av bladet och ner i spa´t låter den sjunka 3-4 sekunder och ska börja ta in lina men NEEEJ botten napp direkt!!
Eller? Va fan!! Jag har napp!!! YEEEEHAAAA!!! Första hugget i stockasjöarna på minst 10 år.
Efter en mycket trevlig men kort fajt med bågen så ligger den på bryggar och jag är riktigt nöjd och glad. 3.2kg utan stjärtfena :o)
Sitter och beundrar en stund med en kopp kaffe den kalla morgonen, reser mig upp och gör ett nytt kast.. Nu känner jag igen sjön igen, inget tecken på fisk med andra ord. Ut med flugan igen, och igen... NAPP!! vad är det som händer? Regnbåge nummer två sitter på kroken och livlig är den, hoppar och fräser runt i ytan som en galning runt en stolpen på bryggan och tillbaka igen med lite hjälp sedan ut tio femton meter mitt i sjön där den stannar, vevar försiktigt in och den verkar helt utmattad av sitt stollaryck och jag kan lätt ta den utan håven som ligger hemma i hallen..
Lite fetare 3.6kg och även den utan stjärtfena.


En kopp kaffe igen och njuta av den goda fiskelyckan.

Nu börjar det rulla in lite bilar borta på parkeringen och tänker att fan vad kul det vore att ha tagit upp full pott innan de andra anländer..
Skickar snabbt ut flugan igen inget händer på några minuter, Fan Fan Fan jag måste ha en till FORT!! Hör stegen närma sig i skogen bakom mig, PANG!!! Där sitter den tredje .. Går det bra hör jag en röst bakom mig.. nja ganska säger jag he he he drillar in fisk nummer tre och går brt till grillstugan en stund och snackar lite skit med övriga klubbmedlemmar för att sedan ge mig hemmåt. Nu ska min sambo allt bli bra snopen!!! Undrar alltid vaför jag åker dit när jag ingen fisk får... Men det har jag å andra sidan själv undrat.

3.4kg utan fenan så klart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar