onsdag 3 juni 2009



Fick följa med Tony (tonnafishing) en bastuhet sommarkväll för att lära mig lite om färna & Id fiske. Tony skickade ut lite bröd och där satt jag som ett fån och undrade vad han pysslade med. Följde brödbitarna på vattnet ned mot en fin forsnacke... GLUFFS!!! sa det i ytan och Tony fick ett smajl från öra till öra SKITHÄFFTIGT!! På med bröd på kroken och skicka ut mitt i ån, missar ett par stycken till en början men ger mig fan på att Färnahelvetet SKA UPP!! Inga vadare hade jag på mig så det var bara att gilla läget och traska ut i ån med skor och byxor på. Smyger fram till en sten mitt i vattnet och sätter mig där, kastar ut flötet en liten bit och låter det glida med strömmen mot ett ställe som ser lovande ut, PANG!! Nu jäklar sitter den! Den drar riktigt gött i quivertippspöt. Ny som jag är på detta fiske så har jag ingen aning om det är en stor eller liten fisk, i efterhand så känns det som man var lite loj när man fått upp fisken då jag inte trodde den var så stor som den faktiskt var, större än min master Tony fått enligt honom själv så jag borde vart jävligt tacksam vid detta ögonblick då den vägdes till 2798g och 58cm och finns nu i registret för storfiskregistrering.
ETT STORT TACK TILL DIG TONY OCH HOPPAS PÅ FLER METEPASS TILLSAMMANS MED DIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar